Tränat BodyPump 80 samt mina PT övningar

Tjaba!

I dag har jag åter tränat Body Pump och där klassen bestod av en hel del nya ansikten men även de gamla vanliga som brukar vara där. När det var dax för ryggen tog kraften slut i slutet av låten men samtidigt upplevde jag att jag hade väldigt lätta vikter på stången. Jag fick dock nya krafter till nästa övning skulle dra igång.

Jag säger bara "ständigt dessa armhävningar" som jag inte har krafter kvar att göra när passet börjar närma sig sitt slut. En annan sak som jag måste göra det är att köpa nya träningsskor. Då jag upplever att jag inte kan få fäste med skorna i golvet eftersom de bara glider i väg. Detta tycker jag är viktigt då jag behöver lita på att jag står still då jag skall göra armhävningar på tå och samma sak gäller då jag skall göra plankan. Jag måste vara still men det vill inte mina ben då de hela tiden envisas med all glida iväg på något äventyr eller vad det är de nu skall åka i väg till.

Efter avslutat pass gick jag till gymet för att köra lite av de övningar som jag har fått av den PT som jag träffade för ett tag sedan. Jag körde först Russian Twist med en 3 kilos boll för att därefter köra klockan för ländryggen med 1 kilos hantel. Då jag inte hittade 1 kilos testade jag med 2 kilon men det gick inte alls. Så jag gick vidare för att köra Latsdrag i kabelmaskinen men det visade sig att jag gjorde sittade rodd i cabelmaskinen i stället. Jag skulle visst ha läst lite bättre eller skaffa mig glasögon. Det sist nämnda kan jag inte skaffa mig då jag redan har kontaktlinser men jag kan visst inte skylla på det heller. Tillsist så gjorde jag i alla fall vadpress i maskin. När jag trodde att jag hade ställt in allt rätt visade det sig att jag hade glömt att kolla viktmagasinens inställning. Det som hade haft maskinen innan mig hade fläskat på med 100 kilo plus. Ja! Det var inte vad jag orkade att rubba i alla fall men när jag ändrade det till 5 kilo så gick det bättre.

Så nu kan jag säga att jag har gjort några av övningarna som jag fick av henne (PT). Har även övningarna i min ryggsäck så att jag inte kan skylla på att jag inte har med mig dem. Så nu är det bara upp till mig att se till att de blir gjorda också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd