BodyPump 80

Tjaba!

På väg till mitt träningspass höll jag på att glömma bort till vilken anläggning jag skulle till då Sportlife har öppnat en anläggning till i Kungsbacka. Den andra ligger inte så nära att jag kan ta cykeln dit utan jag fick ta bilen i stället. Vilket gjorde att jag höll på att komma för sent eftersom det var rusningstrafik, fast den största orsaken var nog min lilla tupplur efter att jag hade kommit hem från jobbet. På Sportlife Borgås har jag bara varit en gång tidigare så jag var osäker på vad jag skulle parkera osv men tyckte att jag hade tur ändå då jag kom i tid med några få minuter till godo. Anledning till att jag byte anläggning är att jag har ont i foten och för att inte behöva träna spinning 17,00 som jag brukar göra valde jag att byta för att träna Body Pump i stället som jag upplever är skonsammare för min fot.

I dag körde jag det nya passet Body Pump 80. En nära döden upplevelse enligt mig då det var tyngsta passen som jag har kört. Det nya passet var en blandning av kondition och styrka. Musik BODYPUMP 80. Den första övningen efter uppvärmningen var knäböj där låten verkar ha blivit förlängd med en hel evighet. Där jag knäböjde av själva tyngde av mina viktmagasin på stången. En annan låt som jag inte gillar är låten med markrodd och frivändningar där de tunga powerpressen har kommit tillbaka dvs små mikro press upp i taket utan markrodden i mellan. Tungt, tungt är det. Stretchen i slut är alltid bäst.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd