Personlig träning

Tjaba!

God fortsättning på det nya året.

I dag fick jag mitt träningsprogram från min PT- tränare. Så nu är det upp till mig att se till att det blir gjort också. De övningar som jag fick för att stärka mina axel- och core muskler är:
Axelpress
Rotatorcuff
Sittande rodd i cabelmaskin
Chrunch på boll
Omvända rygglyft
Latsdrag i cabelmaskin
Russian twist
Klockan för ländryggen
Vadpress i maskin
Stretch för djupliggande och ytliga vadmuskler
Strech för bröstmuskelartur i två lägen, 90 grader från axeln och lite högre upp.

Så jag antar att det är dax att trängas med alla andra människor som har fått ett träningskort i julklapp samt dem som har avgett ett nyårs löfte att börja träna. Jag kan trösta mig med att många av dem slutar snart igen. Då de oftast går ut för hårt och tröttnar snabbt istället för att ta det lugnt och öka träningsmängden pö om pö.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd