Stormen Emil och lite till

Tjaba!

Jag kan inte hjälpa det, men det är rätt fräckt när det blåser så mycket. Om man befinner sig inomhus vill säga. I morse så vaknade jag 02,20 av en stor smäll vilket gjorde att jag var tvungen att gå upp och titta efter vad det var. Trots mörkret så kunde jag konstatera att det var en flaggstång som åkt i backen och att den hade suttit fast i ett cementblock. Trots en bra förankring hjälpte inte detta eftersom vinden var den som avgick med segern. När jag senare åkte till jobbet tog vinden tag i min bil ibland så att det var nästan som i sången där man sjunger "en slank hon dit och en slank hon ner i diket" minus den delen där jag åker i diket. I diket har jag och min lilla bil (för förra bilen) redan besök och det besöket var inte billigt kan jag säga då det ledde till att jag fick köpa mig en ny bil, men det är som sagt var en annan historia.

När jag skulle åka hem i dagsljuset såg jag allt elände som stormen Emil har ställt till med. På väg hem önskade jag att jag hade med mig min kamera så att jag kunde ta bilder på eländet. Det var havsvatten långt över dess normala vattenstånd men på jobbet hade takpannorna fått sitta kvar till skillnad mot stormen Dagmar då hela sektioner åkte med. Så sätts namnen på stormarna

En annan sak som jag upptänkte när jag var på väg hem från jobbet var att den flaggstång som jag trodde hade väckt mig i själva verket var en provisorisk skylt som talade om att här har det byggs en ny rondell. I Kungsbacka har de pippi på att bygga rondeller över allt där det finns en vägkorsning. I verkligheten så tycker jag att det bara finns ett ställe som behöver en men där byggs det ingen pga platsbrist.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd