John Blunds vaggvisa

Tjaba!

Min mamma undrade om den text som hon hade till John Blund var rätt. Jag har hittat följande text på webben men de är ju titelmelodin till barnprogrammet. Den här texten sjung alltid min mamma för mig när jag skulle till att somna och nu när mamma har blivit mormor sjunger hon den för min gudson Eric. Om det är någon som har mer textrader till vaggvisan meddela mig då. Tack på förhand.

Vaggvisa med John Blund

John Blund den lille
med paraplyen
han känner alla
små barn i byen
var liten gosse
var flicka snäll
han kommer hem till
varenda kväll.

Signaturmelodin till barnprogrammet.

Titta, kom och titta kom sätt er här omkring.
Det dröjer säkert ännu en stund
innan sömnen kommer med John Blund han vill visa oss någonting.

Sedan, genast sedan när sagan tagit slut.
Då lovar vi att sova så sött
efter dagen är man ganska trött men först tar John Blund med oss ut.

Läggdags, det är läggdags för klockan slagit sju.
Vi träffas säkert åter en dag
då vi roar oss igen ett slag sov så gott godnatt med er nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd