Smart vs osmart

Tjaba!

Nu när jag går här och dammar mina bokhyllor kom jag att tänka på eller snarare jag undrar om jag blir smartare när jag läser div skolböcker.  Just nu känns det som om jag blir osmartare än smartare. Kan det beror på att jag inte kan tolka text innehållet i den engelska artikeln som de vill att vi skall ha läst till nästa gång som vi träffas? Om jag blir osmartare måste jag inte läsa det läraren kräver av mig och om det är tvärtom innebär det att jag trots allt är smartare än jag själv har trott!

De säger att kunskap är makt och att alla skall gå i skola, de kallar det t om skolPLIKT. Men om man nu blir osmart av att gå i skolan undrar jag om man kan döpa om det hela till???

Ibland är livet trots allt fyllt av saker som man inte kan förstå även om man är IQ smart. Skall nog återgå till att damma mina bokhyllor vars bok innehåll jag har förstått och gillat. Där bl a böcker skrivna av Jan Guillou, Clive Cussler, Margit Sandemo, osv står. Har även skolböcker som jag har läst och som hade ett innehåll som jag gillade men nog om detta.

Om två arbetsdagar och en ledig måndag åker jag till Ullared för lite shopping eller två arbetsdagar är det nog bara för mig då jag jobbar helgen. Så det blir en ledig helg plus en arbetsdag sedan är det Ullareds shopping som är den dagens agenda för att använda ett fint ord. Får se om jag kan använda detta ord i WordFeud, ja jag spelar också detta spel då jag gillar Alfapet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd