En spökhistoria för barn, del 3


Utan för deras rum sågs spökstäderskan glida förbi med en hög lakan i famnen. De räknade ett, två, spöke och så gled dörren upp. Inne i rummet sa Dahl ”det visste inte du” när Amadalia sa att det fanns ett badkar på rummet som var som en röd Lightning McQueen bil.
– Nej sa Amadalia!
– Men det visste jag sa Dahl stolt och sträckte på sig tills alla de tre hårstråna på huvudet stod rakt upp.

Kom så går vi och ser på utsikten sa Dahl. De ställde sig framför balkongdörren och sa ett, två, spökstängare och så öppnades balkongdörren. Vilken tråkig utsikt det är, bara dimma överallt och jag som trodde att vi skulle se havet. Nej! Nu går jag och badar i mitt Lightning Mc Queen badkar sa Amadalia.

Amadalia var är du?
– Här! Under allt badskum är jag, ser du mig inte?
– Nej! Du är ju lika vit som badskummet och varför badar du innan vi skall spöka?
– Jag vill vara fin inför min spökpremiär på ett hotell och jag hoppas att folk blir rädda för mig.
Mm, men jag är hungrig sa Dahl. ”Är du inte färdig snart?” Fortsatte han medan han gick fram och tillbaks över rumstaket. Ifall någon då hade gått på golvet och hade sett honom hade det sett Dahl som hängde/gick upp- och ner i taket.

Färdig, FÄRDIG, FÄRDIG, fffäääärrrddddiiggg. Dahl var är du? Du skulle ju hjälpa mig upp ur badkaret. Dahl kom nu skriker Amadalia tills det känns som om hennes lungor skulle spricka.

Nere i hotellets matsal där hotellets vanliga gäster hade börjat samlas undrar någon om vem som klämde katten i en dörr. Men det var ju bara Amadalia som skrek på Dahl.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd