Ja, jag fick Lasse Kronér igen.

Tjaba!

Idag har jag kört ett lunch aktivospinning pass (45 min) med Lasse Kronér som instruktör. Lasse började sitt pass med att be om ursäkt för att han inte var där förra gången då han var utrikes (han var i Finland) och därefter skojade han till det med att säga att så här långt får han åka när han åker utomlands.

Aktivio passet som bygger på ens maxpuls, där jag har en maxpuls på ca 187, kan få en att kämpa tills förbanelse för att komma in i den pulszon som instruktören vill att man skall ligga i. Det finns fem zoner vit, blå, grön, gul och röd. Där de två första zonerna är mer uppvärmnings zoner medans den gröna är mer som lite högre promenadtempo. Den gula zonen är ansträngande tempo där man har svårt att föra ett samtal utan att flåsa hela tiden medan den röda zonen är toppen av din förmåga. Där du bara bör ligga i högst 90s innan du skall gå ner i puls.

I dag kände jag en glädje och en vilja att träna men eftersom jag har snedbelastat min högra fot försökte jag att lägga all min vikt på den vänstra foten istället och se till att det blev fina stora cirklar när jag trampar runt pedalerna.

Själv är jag sådan att jag inte lägger låtarnas titlar eller artister på minnet utan jag är så inne i det som jag håller på med just då. Därför kommer jag inte ihåg vilka låtar eller artister som spelades under passet. I dag kommer jag dock ihåg att Queen och Bruce Springsteen var två av artisterna i alla fall. Så fortsätt träna för det tänker jag göra och snart åker jag på min träningsresa till Fureventura (en av de sju Kanarieöarna).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd