Ledig träningsdag

Tjaba!

Idag hade vi ledigt från all träning så det gällde att hitta på något eget som var som träning. Det jag gjorde var att ta taxi till ett lite större samhälle för att se om jag kunde handla något. Jag en dricka och ett par solglasögon innan jag började min promenad hem till hotellet istället för att ta taxi. Jag gick längs med stranden men tänkte inte på att det kunde vara tidvatten så därför gick det inte att gå längs med stranden hela vägen hem till hotellet utan jag fick ta en annan väg hem.

När jag gick längs med vägen så började det att regna. Jag stannade till vid en busshållplats för att få lite skydd men då deras busshållplatser här på Fuerteventura inte är som våra hemma i Sverige med väggar för vårat mer ostabilare väder så var det lika bra att fortsätta att gå hemåt.

Efter ett tag kom jag fram till mitt "gamla" hotell och tänkte jag att nu är det inte så långt kvar eftersom det skulle bara vara två hotell bort när vi flyttade till det nya hotellet som jag nu är på.

Ack så jag bedrog mig. Det var jätte långt att gå speciellt när man har ont i foten och är trött. Inte hjälpte det att det hade slutat att regna när man får syn på en lång uppförsbacke när man bara vill "hem" till sitt hotellrum för att få på sig varma kläder efter en varm dusch. Till sist var jag "hemma" igen tack och lov.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd