Göteborgsvarvet 2013 - Funktionär

Tjaba!

Nu har jag varit på en kickoff inför mitt nya funktionärsuppdrag som är att vara funktionär på Göteborgsvarvet. En halvmara på nätta 21km. Mitt uppdrag som funktionär fick jag genom en av de andra volontärerna som jag arbetade med under friidrotts EM i Göteborg tidigare i år.

Min tanke med att tacka jag till detta uppdrag är att jag kanske kan få in en fot bakvägen då det gäller att få andra volontärs/funktionärs uppdrag för t ex Göteborg & Co eller någon organisation som liknar den. I för sig så har jag redan fått ett nytt uppdrag eventuellt skall jag vara funktionär på ett annat löparlopp den 6 maj men jag får mer information om detta senare. Den som frågade mig om ett nytt funktionärsuppdraget igen var samma person som gav mig Göteborgsvarvs uppdraget. Så det har redan lönat sig att vara "vän" med denna person.

För att återgå till varvet igen så har jag ingen placering ännu och jag vet inte vad jag skall göra, men det ordnar sig nog alltid.

I bland så kallas man för funktionär och i ett annat sammanhang för volontär lite förvirrat kan tyckas men jag fixar båda rollerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd