Fredags träningen

Tjaba!

I dag har jag tränat igen och som vanligt en fredags eftermiddag stod det activiospinning på schemat. En fördel med att ha kört ett två timmars pass med spinning är att jag vet att jag kan ta i så mycket mer utan att sacka ihop fullständigt. Så jag kämpade på med att ligga i rätt pulszoner och jag var för det mesta i rätt zon men i bland var jag i en zon som enligt instruktören inte riktig var det optimala med hans tankar och visioner för passet.

En sak som jag fick lära mig i dag var att komma in i gul zon är något som sker mer eller mindre automatiskt bara man kämpar lite, men för att komma upp och in i den röda zonen krävs ett aktivt beslut om hur mycket man är villig att kämpa för att nå dit.

Jag tror inte att jag kom in i den röda zonen eller ens nuddade den röda markeringen som som signalerade skillnaden mellan den gula och den röda zonen idag. Om det inte hände när jag inte hade min blick riktad mot bioduken där alla pulsklockor visas.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd