Träningsresa till Fuerteventura, dag 5

Tjaba!

I dag valde jag att gå bort till fyren vid Morro Jable (närmaste samhälle med en liten shoppinggata). En nätt liten strandpromenad på 45 minuter där det sista biten var tråkigast då det var bara sand och inget att se på egentligen. När jag kom till samhället var det så där typiskt turistiskt med tingeltangel som man egentligen inte vill köpa. Det märks att man är på charterresa då resturangernas menyer är på svenska. Lite tråkigt kan jag tycka då det är lite av en sport att förstå menyn på det inhemska språket. Jag köpte två T-shirts och ett armband och när jag var på väg hem till hotellet såg jag en skylt som sa att det var 30 grader ute. Jag var "hemma" på hotellet i tid till lunchen 12.30.
På väg för att hämta lite mer vatten konstaterade jag att i den takten som jag tömmer ytterligare en flaska med vatten får jag också springa på toaletten. Tänk vilka I-lands problem jag har.

35 minuter Zumba och 60 minuter Pilates är nu avklarade. Men snart skall jag och några andra från träningsgruppen gå på en av de tema resturangerna som finns på området och äta lite Thai mat. Det skall bli kul. Resultatet av denna resturang upplevelse var att soppan som vi tog till förrätt var god men av den övriga buffématen fanns det bara botten skrap kvar av. Vi fick i alla fall vårullar och dessa var också goda men när vi kom till desserten var den nästan bort plockad och det känndes, i alla fall för mig, att vi var där på nåder. Då all mat var slut och då jag själv jobbar innom hotell branchen så skulle jag inte servera mina gäster med mat som var kvar från botten av en kastrull.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd