Träningsresa till Fuerteventura, dag 1

Tjaba!

Sov bra på natten utan att vara orolig för att missa mitt plan. Eftersom jag hade kommit på att man skulle vara på Landvetterflygplats tidigare än jag trodde från början. Hemma åt jag en knäckemacka och drack en kopp te för att jag inte skulle vara så hungrig när jag körde min bil. Efter att jag hade chekat in mitt bagage och gått igenom säkerhetskontrollen gick jag bort till taxfreeshopen och handlade min hudkräm som jag använder. Tjänade ca 130 kroner på detta jämför mot en affär hemma. Först därefter köpte jag en "riktig" frukost som bestod av två skinkfrallor och två koppar med te. Ombord på planet hade jag blivit tilldelad en bättre sittplats än jag betalt för. Visste inte detta då jag fick mitt bordingcard. (En fördel att åka själv på en träningsresa) Detta innebar också att jag fick fri dryck till maten samt hörlurar så att jag kunde se filmen Bilar 2, som jag inte hade sett innan, och detta gjorde att flygresan ner inte kändes så lång. Total flygtid på ca 5,5 h med en transfer tid på ca 1h innan jag var framme vid mitt hotell. Hotell Imperial Fuerteventura, Club Magic Life.

Vi började träningsresan med ett gemensamt välkomstmöte för att därefter köra 60 minuter Pilates med en info om Pilates på 15 minuter innan detta. Klockan 19.30 var det mingel med fördrink för att därefter ha en gemensam middag vid reserverade bord. Dessa bord är reserverade för oss under hela vistelsen så att man kan äta frukost, lunch och middag tillsammans med de andra deltagarna om man ville. Speciellt viktigt är det för mig som reser ensam eftersom det är vid sådana här tillfällen man kan lära känna de andra deltagarna. För att sedan ha en "kompis" som man kan gå tillsammans med när man skall bad i havet eller i poolen. En nackdel med fördrinken var att jag som inte hade ätit något sedan jag var ombord på planet ner till Fuerteventura. Var att jag kände mig lätt snurrig då jag drack alkohol på tom mage. Okej! Jag hade ätit en påse med Ahlgrens bilar också men det räknas troligen inte som mat. 
Bilder på två av alla de desserterna som de har på detta hotell. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd