Förfest och efterfest

Tjaba!

Det är så typiskt att just när man skall jobba en helgdag så väljer grannen att ha fest. Det slutar med att jag lägger mig 22.30 då han börjar sin fest. Vid 24.00, tror jag, går de till krogen fast då har jag somnat. Sedan vid 04.00 kommer de hem från krogen och skall ha efterfest. I trapphuset hör jag att de säger till varandra att gå lite tystare, hur man nu kan gå tyst med högklackade skor, men eftersom de är ett helt gäng som går i trappan så är det inte speciellt tyst ändå. Deras efterfest håller på till ca 06.00 då min väckarklocka ringer och talar om att nu är det dax att gå upp för att man skall till jobbet.

Men jag är glad i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd