Träningsresa till Fuerteventura, dag 2

Tjaba!

Frukosten var efterlängtad efter en god natts sömn. Vet inte om det berode på att jag var så trött eller om det var min egna kudde som jag tagit med hemifrån gjorde att jag sov så bra. På frukosten finns det hela tiden färdig skuren färsk frukt som är mogen och inte så halvrå som man kan få den i Sverige. Första träningspasset för idag var Power Yoga där vi bl a övade på solhälsning A och B. Jag får erkänna att yoga är inget för mig då de träningspass som jag gillar innehåller lite mer styrka/kondition men som sagt var så tog jag denna temaveckan, som innehåller bl a yoga, för att kunna byta ut de pass som jag inte gillar mot hotellets egna gruppträningspass. Jag har i dag varit och tittat på vilka tider som man kan köra ett spinnningpass så jag hoppas att det finns plats för mig någon dag.

Bodybalance är en träningsform som passade mig. Då det förekommer stryke-, och balans moment. Där det sistnämda är något som jag behöver träna på en hel del eftersom balansövningar i samband med olika träningsformer är min stora svaghet. Efter att ha duschat skall jag skriva de obligatoriska vykorten till släkt och vänner. Därefter är det bara att vänta på nästa mat tillfälle nämligen middagen.

P.s. Jag kom med på ett spinningpass. Visserligen är det för nybörjare men vad tusan, jag lägger på mycket mer motstånd istället. Så på fredag är det premiär för ett spinningpass i solen med havet som fondkulis längs med ena sidan. Det slår min spinning lokal på mitt hemma gym. En lokal full av speglar där man helst inte vill se sin egna kropp. En annan sak som jag skulle ha packat ner i min reseväska var mina spinningskor men som jag valde bort till förmån för min kudde. Här kan man köra med skor som har SPD clips. Vilket är bra att veta om jag skulle komma hit en tredje gång. D.s.

P.s.s. I morgon har jag bestämt mig för att bestiga utsiktsberget. D.s.s.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd