Semester på La Palma

Tjaba!

Nu har jag varit på en kombinerad tränings och semesterresa till La Palma som är den femte största ön av de sju som ingår i Kanarieöarna. Jag bodde på hotell La Palma & Teneguia Princess Vital & Fitness. 

På vägen ner hade jag trott att det inte ingår någon mat ombord på planet för det är väl någon ny miljögrej som gör detta men som tur var hade jag köpt en smörgås så jag fick något att äta på vägen ner. Flygresan tog ca 6 h så jag var rätt hungrig och trött när jag väl var framme och bussen hade lämnat av mig vid hotellet. 5130 S hette mitt rum men jag gick lite fel först innan jag kom rätt. Sedan var det dax för mig att hitta till restaurangen för att få i mig en bit mat. Pga att det är kuperat område med trappor och backar för alla golfbilar som kör ut bagage och tvätt till de olika huslängorna blev det lite kortslutning i min hjärna innan jag hittade rätt. 
Efter maten var det raka vägen till sängen för att sova lite innan det var dax att gå upp igen. Sängen var hård och saknade täcke så jag frös mest hela natten innan jag tog på mig lite varmare kläder och sockar sedan som jag gott. Det var tur att jag tog med mig min egna kudde eftersom jag gillar platta kuddar och inga höga och hårda som hotellet erbjöd. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd