Hemma igen


Tjaba!

I dag är det dagen när jag skall åka hem fast det egentligen är den 25 november i verkligheten när jag skriver detta. Min hemresa startade den 14 november med att jag lyckades avmagnetisera mitt nyckelkort så jag fick gå till receptionen och be att de aktiverade det igen. Inte fanns det någon snabbkö heller utan jag fick snällt så och vänta på att de framför mig i kön skulle checka ut eller in.

Till sist blev det min tur. Det var tur att jag inte bestämde mig för att ta ett sista dopp i poolen innan jag checkade ut. För hur roligt hade det varit att stå i sina badkläder för att be att de aktiverade mitt nyckelkort igen. Hur som helst när jag själv hade checkat ut hittade jag ett par bekanta som jag hade lärt känna lite innan. De var de tre damerna från senior träningsresan så det slutade med att jag hade sällskap med det fram till lunch och under lunchen. Sedan sa jag att jag skulle gå på toaletten för att byta mina shorts mot lågbyxor. Därefter såg jag att det kom bussar som skulle ta folk till flygplatsen så jag hoppade på min buss för att inte missa den.

När jag sedan skulle checka in på flygplatsen såg jag huvudet på en av damerna. Jag hann att tänka att jag träffar de säkert på planet igen och att jag då kan säga farväl. Jag träffade dem tidigare så. Vi höll i hop medans vi väntade på att stiga ombord på planet samt i gången
som ledde fram till själva flygplanet. Väl ombord fick de sitta några rader längre ner än mig men jag blev så uttråkad under flygresan hem att jag gick till dem för att prata bort en stund innan jag landade på Landvetter flygplats i Göteborg.

På flygplatsen kunde vi gå av både fram och bak på planet. Det blev så att det gick lite fortare att välja den bakre utgången viket gjorde att jag kunde säga hejdå till damerna. När jag sedan var hemma i min lägenhet i Kungsbacka var min semester slut även om jag hade tagit en extra semester dag för att inte behöva gå till jobbet på fredagen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd