Semester och träning

Tjaba!

Nu är det tid för lite frukost och eftersom jag nu vet vad matsalen ligger gick det lätta att komma till rätt plats. Vill man ha färsk honung till frukost var det bara att låta det rinna ner.

Det fanns kalaspuffar som jag tog till frukost. Detta brukar jag inte ha hemma så det gäller att passa på medan det finns anser jag. Tog lite dadlar och torkade aprikoser också till yoghurten. Sedan om man ville ha Nutella var det bara att förse sig från den stora burken. Nutella är inget som jag gillar men det var kul att ta bilden för att sedan skicka den till en som gör det.
Efter frukosten var det informationsmöte med Solresor som är researrangören för mig. Efteråt letade jag mig fram till träningscentret och bokade mig för en spinningklass 16.00.

Sedan hämtade jag ut min poolhandduk för att sedan byta om till bikini och lite sol och bad.

45 minuter spinning med intervaller var det som gällde. Det är samma cyklar som vi har hemma fast dessa är svarta och har inte den elektroniska displayen som vi har på våra gula cyklar. En annan sak som jag la märke till är att de tar inte lika bra hand om sina cyklar som vi gör. Vi torkar alltid av dem och lossar på alla inställningar men det är inget som de uppmanar oss till här. Det är knappt att de torkar av sina cyklar heller men det är väl olika hur väl man vill ta hand om sin utrustning för att den skall hålla längre.

En annan sak som jag lade märke till är att de inte har något headset eller att de har utrustningen till att köra activiospinning. Fast å andra sidan har de bara 15 cyklar.

Senare på kvällen var det mat igen och under dagen hade det varit 20 grader och sol men när vi landade i torsdags alltså i går regnade det på flygplatsen. Det gör det ofta på den sidan men inte på den soliga sidan som vi är på.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd