Game of thrones avsnitt 9, säsong 2

Tjaba!

I går såg jag det nionde avsnittet av Game of thrones. Serien är så mycket bättre i den andra säsongen trots att det tillkommer nya personer men de tillför ju serien det där lilla extra. De bidrar till en helhet då mycket är mörk och dystert, våld och nakenhet, brutlitet och ömhet.

Det jag saknar är den där fina rosa kärleken och inte den onda hårda svarta kärleken som finns nu. Men i avsnitt åtta ser jag tendenser till den där fina kärleken som man önskar för alla. Eller så är det bara jag som ser eller vill se allt i rosa just nu. Trots allt så väljer jag att tro att vissa personer kommer att få varandra. Lite får man ju fantisera om själv. Allt behöver inte visas via övertydliga bilder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd