Ett leende

Tjaba!

Tänk vad ett litet leende kan göra för tröttheten. I dag körde jag ett lunchpass med spinning och det var efter detta tempointensiva pass med mycket intervaller och ruscher som leendet från en annan deltagare kom. Vips så var jag inte så trött längre men lite seg i benen är jag ändå.

Passet var en blandning mellan ruscher i uppförsbackar och sittande backar med motstånds ökningar och sådant känns i benen. Möjligtvis om man ska vara lite självkritisk så behövde jag ha lagt på lite mer motstånd ibland när jag gick ner i pulsen. Otränad ja visst, men jag skyller det hela på utmaningskortet från Nordicwellness som "tvingade" mig att prova på andra träningsformer än de jag brukar gå på. Vilket i för sig är bra men jag är nog lite ringrostig på spinningen just nu.

Om man skall summera "utmaningen" så kan jag tycka att yoga är fortfarande inget för mig. Zumba är kul men i fel miljö som inomhus när man hela tiden jämför mot charterresans fördelar utomhus. Där Zumba dansandet är så förknippat med mina semesterminnen från träningsresan så att göra samma sak inomhus är kasst. Steppass är roligt att köra speciellt om instruktören är tydlig och klar i sina instruktioner. Detta kan jag kanske köra ibland om jag tröttnar på mina "vanliga" pass. Bodycombat är för komplicerat för mig då det gäller att ha alla slagkombinationer i huvudet. Det går i ett för högt tempo för mig med. Med detta sagt tycker jag passet är kul ändå. även om jag inte riktigt hänger med alltid. 5-6 ggr sa instruktören att det skulle ta innan man fick ett grep om det hela men jag ger upp redan nu när jag inte behöver gå dit pga "utmaningen". Spinning. Indoor Walking och Bodypump är ju pass som jag redan kör så på dessa pass är jag i himmelriket. Indoor Walking är ett nytt pass som jag skall försöka köra varje torsdag om jag kan få ihop det med mitt övriga livspussel. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd