Vi kämpar för livet, ett event för barncancerfonden

Tjaba!

Har nu kämpat mig igenom ett tvåtimmars pass med spinning till förmån för barncancerfonden vikamparforlivet tillsammans med ett gäng från mitt jobb. Mitt jobb hade köpt/hyrt två spinning cyklar som vi skulle bemanna i tolv timmar. Från klockan 07.00 till klockan 19.00. Med lite hjälp av mig och de flesta andra från jobbet som också cyklade två timmar fick vi nästan i hop det. Vi hade två hjältar som körde fyra respektive tre timmar men inte i rad de för de fick en timmas rast mellan passen i bland. Så de är nog tröttare än jag.

Den första timmen körde jag ett RPM pass för instruktörerna Jimmy och Annika. Under detta passet hade jag lite svårt att förstå vad man skulle tänka på under passet för maximera sin träning. Jag tro att det beror en hel del på att jag inte förstår instruktörernas signaler samt att detta pass är nytt för mig. Jag känner också att jag har skrivit väldigt ofta på sista tiden om att ett passet är nytt för mig. Så har det varit då jag har provat på nya träningsformer i stället för att köra i det gamla hjulspåret. Åter till passet så tyckte jag inte om musiken då jag saknade medryckande låtar som får en att vilja kämpa lite extra.

Det var därför roligt då en ny timma började och jag fick instruktören Andreas från SATS. Redan från början kände jag att den här timmen blir rolig. Låtarna som spelades var från bl a Madonna, JLo, Nickelback samt ledmotivet till tv-serien Game of thrones. Som sagt var musiken var kanon och instruktören lika så då han bidrog till att få min att kämpa lite extra. Hade jag fått ett pass som var liknande det som jag hade den första timmen hade det inte varit roligt men det var tur att min finaltimme blev så kul.

När mina två timmar var över fikade jag lite efter att ha duschat. Åt två smörgåsar och en liten äppelkanelbulle där smörgåsarna var godast, till detta drack jag vatten. De sålde även sallad som jag köpte med mig hem eftersom jag på så vis slipper att laga middag. 

Trevlig helg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd