Nu är det roliga slut

Tjaba!

Så här ser mixed zone ut
Då var min tid som volontär slut för denna gången men innan den tog slut på riktigt fick jag än en gång jobba i mixed zone och se alla svenskarna som gick för bi bl a Emma Green-Tregaro, Ebba Ljungmark, Michael Torneus, det svenska damstaffet laget på 4*400 meter med bl a Moa Hjelmer liksom det manliga staffetlaget på samma distans där bl a Johan Wissman sprang  i. Alla dessa människor kunde jag se p g a av mitt jobb i mixed zone. Jag såg även många av de utländska deltagarna med då de är okända för mig kan jag bara namn ge några få bl a stavhopparna Björn Otto från Tyskland och fransmannen Renaud Lavillenie.

Den sista dagen var jag så trött men jag fick ändå uppleva stämningen i Scandinavium som var under damernas höjdhopp och herrarnas längdhopp. Mitt jobb i mixed zone gjorde att jag såg tävlingarna på en tv skärm i Scandinaviums källare men man hörde även dit ner när publiken skrek på läktaren eller när löparna sprang på banorna. Eftersom ljudet av de löpande atleterna lät som ett godståg i källarutrymmet där jag stod. Till sist var allt slut även avslutningsfesten för oss volontären. Så på onsdag är det dax att återgå till sitt vanliga jobb.
En suddig bild över vad atleterna hämtar upp sina kläder och här tar de även på sig sina överdragskläder.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd