- Magont + Twistpåse

Tjaba!

I går hade jag väldigt ont i huvudet samtidigt som jag hade en anti jobbet dag. Jag plågade mig igenom dagen timme för timme för att tillsist gå och hämta den 300g tunga Twistpåsen som jag hade liggande i mitt skåp. Jag tog och åt upp många bitar innan min jobbarkompis fick tag i en bit. Snäll som hon är tog hon marsipanbiten eftersom jag inte gillar marsipan.

En stund senare kom en annan jobbarkompis förbi och även hon hjälpte till att tömma påsen. Då jag en stund senare hade varit iväg och hämtat en grej såg jag att påsen hade fått påhälsning eftersom själva påsen var sönder sliten. En fjärde arbetskollega hade tillkommit för att hjälpa oss att träffa botten av påsen.

Mitt mål med godisätandet var att må bättre och att få slippa ha huvudvärk. Då huvudvärken upplevs som dåligt alltså minus medan godis är positivt alltså plus. Trodde jag om jag går från minus till plus borde jag jag hamna på normal läge. (Utjämnings effekten) Fast så här i efterhand vet jag inte om jag tyckte att taktiken lyckades men jag gjorde ett försök i alla fall.

Kommentarer

  1. Och du gjorde din omgivning glad :) extra plus. Jag saknar twist!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd