Special beställda 3D glasögon

Tjaba!

Jag har ju ett synfel som gör att jag inte kan se filmer med 3D effekter då denna nya teknik kräver en samsyn av båda ögonen som jag inte har. Så i torsdags när jag var hos min optiker frågade jag honom om han visste om det går att speciall beställa 3D glasögon med mitt synfel, allt för att jag skall kunna uppleva en film med den nya tekniken. Han svar att pga att jag inte har någon samsyn kommer jag aldrig att kunna se 3D filmer eller behöva köpa en tv med denna teknik. Så nu är det bara för mig att hoppas på att filmskaparna kommer att göra "vanliga" filmer i framtiden så att även jag kan gå på bio. Jag är bara en person och mina 100 kroner kanske inte spelar någon roll för dem (mediabolagen), men som min optiker sa att jag är inte den enda med detta synfel utan vi är rätt många. Så vi väl se vad som händer i framtiden och om jag kommer att vara värd att satsa på trots mitt synfel.

Se även detta inlägg från min blogg 3D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd