Översvämmad väg och på väg till jobbet.


http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6079672

Tjaba!

I morse när jag skulle åka till jobbet så kom jag fram till ett ställe där det alltid är mycket vatten när havet trycker på. Med gårdagens regnande och vindbyar hade havets vattennivån stigit mer än jag någonsin hade sett innan och jag har kört samma väg till jobbet i 10 år.

Då jag kom fram till den lilla stenbro som jag skall passera saktade jag in för att se om bron var kvar alt vattnet hade stigit över bron men bron var kvar. Men problemet var inte där, utan efter det att jag hade passerat bron. Vattnet täckte hela körbanan vilket gjorde att jag återigen saktade in för att se om jag hade en väg att köra på eller om den var bortspolad. Som tur var var det bara lite vatten som täckte vägen men det var lite läskigt att köra på vägen ändå.

När det finns stora vattenansamlingar på vägar efter oväder brukar det finns en bit av vägen som inte är vattentäckt och där kan man att köra. I detta fall hade jag bara ett val och det var att köra rakt fram och hoppas att vägen var stabil nog för mig och min lilla bil. En annan jobbarkompis som kom körade efter mig hade tittade åt höger och sett mängder med vatten där det i vanliga fall är övningsbana för golfare. Allt detta missade jag men jag försökte titta efter när jag körde hem men såg inte så mycket då det återigen hade börjat mörkna ute, men nu hade vattnet sjunkit undra på vägbanan. Hoppas att det inte finns något vatten där i morgon då jag skall jobba igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd