Inbrottssäkra plastförpackningar

Tjaba!
 
I julklapp fick jag en ficklampa av bättre kvalitet och som skall hålla ett tag. Då jag tycker att strömavbrotten ökar pga en storm som heter Dagmar eller att det kommer lite snö. Då igen tycks förstå att det snöar i Sverige ibland. Åter till ämnet om att alla saker tycks bli vakuumförpackade. De som tillverkar produkten tycker tydligen inte att man skall kunna öppna förpackningen någon gång. Så där stod jag och kämpade med saxen för att få ut ficklampan och som om detta inte räckte så var jag tvungen att köpa en ny timmer till min adventsstjärna. Även denna var förpackad i plast som man fick kämpa med att få upp och tack gode gud för min kökssax. Som tur var slapp jag skära mig på plasten eller något annat men det var bara röta tror jag. Ett alternativ varit om produkten hade varit  oinplastad men då detta alternativ inte fanns så var det bara att köpa och se glad ut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd