Lättare löpsteg

Tjaba!

Nu har jag haft en ofrivillig paus från min löpträning eftersom jag har varit uppbokad på en massa annat men idag så tränade jag ingen. Det är lika farsinerande at det finns en del som springer så fort medans jag kämpar på med min promenad. Men i dag såg jag något som gjorde mig glad. Det var nämligen en till tjej som sprang lite sakta och med myrsteg som jag. Tjoho, jag är inte ensam om att springa sakta. 

Till saken hör den att nu behöver jag inte skämmas då det är en annan som har satt gränsen för hur sakta man får lov att springa men i dag sprang jag i hela 6 minuter sedan blev benen tunga. Fast det var två minuter längre än i tisdags. Så det går sakta med säkert framåt. Jag har ju tid tills i maj på mig att träna även om det känns nära inpå ändå. 

Sedan kanske det inte var optimalt att vräka i sig en choklnadkaka när man kom hem men jag tänker att jag får åtminstånde inte fylla på mitt förråd igen. Bara äta det som redan finns där. Lättare sagt än gjort men jag måste bearbeta mina tankar och intala mig själv att det är numera förbjudet att köpa godis. Förhoppningsvis blir jag lite lättare om man skall tolka vågen men att få ett lättare löpsteg är nog inte möjligt om någon skulle fråga mig.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd