All träning är bättre än ingen när det gäller att springa.


Tjaba!

I dag körde jag på som vanligt med att värma upp på löpbande i 30 minuter. Efter att ha gått mina 30 minuter pausade jag ett kort med mobilen för att se hur långt jag kommit. Anledningen till kortet är att jag skriver upp i min träningskalender hur långt jag har kommit samt lite annat smått och gott. Allt för att kunna följa min utveckling om det nu blir någon skillnad. 

I dag kunde jag springa i 7 minuter och det kändes lätt att göra det också. Så bra att jag kunde ha fortsatt fram till de 10 minuterna som jag hade satt upp som mål. Men vid närmare eftertanke hejdade jag mig för att inte tappa sugen på allt som min träning bidrar med just nu. Min känsla i kroppen är att det är roligt att träna och jag föröker komma dit två gånger per vecka. Jag gör som jag tycker är bäst för mig själv utan att ta hjälp av någon annan som skall tycka till om hur jag skall göra. På mitt sätt just nu är motivationen hög för att kunna tänka mig att springa Göteborgsvarvet 2025. Jag kämpar på med mina myrsteg men som någon har sagt. "All täning är bättre än ingen" så där är jag just nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd