Försatt träning

Tjaba!

Denna veckan är målet att komma iväg och göra två pass på löpbandet varav det första gjorde jag idag. Jag började förra gången med att ta ett kort på hur långt som jag hade gått för att jämföra hur det går för mig varje gång. I dag kom jag 2.53 km på 30 minuter genom att gå. Sedan testade jag på att spring i 5 minuter som i verkligheten blev bara fyra men jag försöker så gått jag kan. Jag har ett antal veckor kvar men det är ändå relativt kort tid att genomföra en träning som leder till att jag kommer runt. Det är ju ändå tjugoen kilometer som skall averkas. 

I morgon hade jag tänkt att efter jobbet men innan träningen köpa mig ett par riktiga löparskor. Just nu har jag ett par träningsskor för steppass osv. De är tunga att försöka springa med och så som jag ser det är det också en förhöjd risk att jag står på näsan när jag blir trött så att jag inte orkar lyfta fötterna tillräckligt högt. Men det kan bli bättre med skor som är gjorda för ändåmålet sedan är det bara upp till mig och försöka göra så bra som jag kan. 

Varje tillfälle som jag kan stå på löpbandet är bra för mitt mål är inte att vinna utan att ta mig runt och inte komma sist bland mina arbetskompisar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd