Styrketräning med min PT

Tjaba!

Idag har jag tränat med min PT igen. Uppvärmningen var 10 minuter på en slags Indoor Walking maskin följt av lite uppmjuknings övningar för min hållning. Sedan var det tid för hantelrodd och där har använder jag en 6 kg tyngd, följt av pullover med en hanteln på 2 kg. Jag har lite problem med att trycka ner ryggen i underlaget så den övningen blir inte så bra utförd men jag lär mig. Till sist gjorde jag enarmslyt och det var en helt ny övning för mig även om den påminner om bodypumpens flyes. Även här var vikten 2 kg men den var lite krånglig att få till när man aldrig gjort den förut. Dessa tre övningar skall jag göra i kombination. Alltså 1, 2, 3 och så samma övningar igen och igen.

Efter detta körde jag i roddmaskinen i tre minuter för att få upp flåset. När det var klart var det knäböj och utfall som gällde 12 x 3 repetitioner. Till sist avslutade jag det hela med lite rygglyft och höftlyft följt av en annan övning som jag inte vet namnet på.

Nu när träningen är över känner jag att jag har lite lätt träningsvärk i ryggen men det går över.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd