Indoorwalking och lite till

Tjaba!

Idag har jag kört ett Indoor Walking pass som bara var 30 minuter långt men det beror på att jag använde passet som uppvärmning. För att sedan köra mitt styrketräningspass som jag har fått från min PT. 

Eftersom jag redan hade kört ett pass igår var jag lite seg i benen men jag kämpade på bra tyckte jag själv. Linda som instruktören heter sa att på dessa nya maskiner måste man flytta bak fötterna då styret sitter närmare än de gamla. Man måste också komma ihåg att göra det flera gånger under ett pass eftersom man gärna flyttar fram fötterna automatiskt. Själva styret är mer upprätt än tidigare vilket också bidrar till att man kommer för nära. Flytta bakåt och sträck på ryggen var hennes ledord.

Då passet var slut gick jag ner till gymmet för att köra mina övningar som jag har fått. Jag körde bara hantelrodd, pullover och knäböj. När jag skulle göra min nya övning kom det bara mer och mer folk så jag kände att jag inte fick plats i min lilla hörna som jag hade valt ut åt mig själv. Även om jag inte gjorde alla övningar så är det en klar förbättring då jag inte brukar sätta min fot på gymmet överhuvudtaget. 

Jag tycker att man skall göra det man känner för och inte gå ut med buller och bång för att efter två veckor lägga av, nej jag gör på mitt sätt och hoppas på att det bli varaktigt istället för kort och intensivt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd