Träningsresa till Fuerteventura, dag 6

Tjaba!

Idag kände jag inte för att göra någon jogging på stranden innan CXWORKs. Mycket mag- och bålträning är det ju så det blev en helt del situps och sidoplankan innan passet var slut.

Efteråt gick jag ner på stranden för att ta bilder på jordekorrar som några andra av deltagarna hade pratat om. De berättade att de är så tama att man kan klappa dem om man är snabb och att de gillar nötterna som folk har med sig. Själv så tog jag inte med mig någon mat då jag tänkte att alla
andra har med sig samt att om de andra matar kan jag ta kort lättare än att behöva göra två saker samtidigt.


Den ringmärkta duvan.



På plats träffade jag en engelsman som också matade jordekorrarna och plötsligt sa jag "att titta där där är en duva som är ringmärkt." Han tog upp den och visade mig att den var ringmärk i Spanien 2005. Han undersökte hela duvan grundligt för att se om den var frisk. I England berättade han (om jag uppfattade det rätt) så skriver de telefonnumret på någon vinge så att man kan ringa upp den som har ringmärkt fågeln så att den kan få veta var fågeln befinner sig eller om den är död. Lite längre fram träffade jag en annan engelsman som matade duvor och jordekorrar. I hans hand hade han ett kuvert med mitt hotells namn nämligen hotel Imperial. Vi pratade en liten stund bla berättade jag att jag också bor på detta hotell sedan gick jag vidare för att ta lite mer kort längs med strandkanten.


Tillbaka till hotellets poolkomplex träfffade jag först den ena engelsmannen och sedan två tre steg längre fram den andra. Lite roligt var det allt. Resten av dagen spenderade jag runt poolen liggandes i en solstol vilket gjorde att jag hoppade över träningen på eftermiddagen. Som förövrigt var ett pass som heter Tabata och styrka allt för att jag skulle få en soldag vid poolkanten.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd