Träningsresa till Fuerteventura, dag 2

Tjaba!
Utsikt från min balkong och över området där vi tränade. 

Första träningstillfället i dag är kl.  9,30 men innan dess skall jag sitta på min balkong och njuta lite av värmen i mitt ansikte. Den gruppen som var här förra veckan (då temat var yoga och pilates) fick inte mycket sol alls totalt 5 timmar hörde jag någon säga. Så därför tänkte jag passa på att njuta av solen innan träningen.

Först på dagens program stod Grit som är en helt ny träningsform för mig. Hög intensiva intervaller där jag fick hög puls samt blev väldigt trött. Klinkergolvet som vi tränar på är hårt men det går bra ändå. Frukosten som jag åt intog jag för tätt inpå träningspasset så det kändes som om frukosten åkte upp och ner i halsen.

Yin yogan som kom direkt efteråt fick vi flytta till ett annat ställe. När vi skulle lägga oss ner på våra yogamattor började det att regna men några få droppar var okej. Fast när de blev flera fick vi problem. Så vi fick ta vårt pick och pack för att gå någon annanstans. Vi hittade till sist en konferenslokal som var ledig. En övning var att man skulle ha ett ben böjt bakåt samtidigt som fotryggen låg ligga platt mot mattan. Allt för att få en bindvävsstretch i låret. Jag fixade inte denna övningen så jag fick vinkla foten åt ett annat håll för att lyckas. Det andra benet skulle vara rakt fram samtidigt som man med övriga kroppen skulle ligga rakt ner. Jobbigt var namnet.

På torsdag har jag beställt en 30 minuter Ayurveda fotmassage med het olja. Detta kan jag behöva då jag planerar att gå uppför berget denna dag.

När jag åt lunch tog jag lite kort på en del av maten som serverades då jag ändå hade kameran med mig. För mellan yogan och lunchen hade jag gått på stranden för att ta lite kort.

En annan sak som är annorlunda mot de två andra gångerna som jag har varit här är att vädret är sämre så jag skulle ha behövt en uppsättning överdragskläder med mig för att slippa frysa. Jag måste skriva ett komihåg om detta, om jag skulle åka hit igen. Innan BodyAttacken fick jag gå till en affär på området för att köpa mig en tunnare tröja att ha över mitt tränings T-shirt. Tröjan är svart med långa ärmar och kostade 34.90 euro. Det var tur att jag hade den över T-shirten  annars så hade jag nog frusit ihjäl eftersom det blåser halvstorm här nere men det var i alla fall uppehåll under hela passet.

Passet på eftermiddagen var roligare än de båda på förmiddagen. Troligen pga att jag kände igen steg övningarna sen tidigare. Jag blev i alla fall svettigare än tidigare i dag men jag vet inte om det beror på den extra tröjan som jag hade på mig. Efter att ha duschat stod jag halvnaken framför spegeln och den berättade för mig att jag hade i alla fall fått färg på armarna. Efter en lång och mörk vinter hade jag glömt av hur viktigt det är för mig att smörja in mig med solskyddsfaktor för att inte bränna mig då jag är rödhårig. Sedan gäller det att komma ihåg att dricka mycket vatten så att man inte svimmar av vätskebrist.

Nu när det är dax att sova för kvällen kan jag förutom att det blåser ute konstatera att jag har träningsvärk i ryggen men så är jag inte van att träna två pass om dagen heller,

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd