Träningsresa till Fuerteventura, dag 4

Tjaba!

Berget som jag gick uppför.
Idag torsdag är vi lediga från allt vad träning heter. Från början hade jag tänkt äta frukost vid sju tiden men när jag stod och borstade tänderna kvällen innan bestämde jag mig för att inte vara så morgonpigg. Efter att ha ätit frukost gick jag till mitt hotellrum för att vänta på bättre väder. Vid elva tiden öppnade jag hotelldörren för att se hur vädret var uppe på berget och det var då som jag såg två personer på väg ner från berget, så jag bestämde mig för att göra så som jag hade bestämt mig för från början trots att det blåste mycket. 11.00 gick jag ut genom hotellets ytterdörrar för att börja min vandring upp för berget. Halvvägs upp undrade jag vad jag hade gett mig in på trots att jag har gjort detta innan. Totalt tog det min trettio minuter att komma upp trots en hård sidovind från höger.

Dit bort skall jag om jag följer stigen
Berget består av lavastenar så det är lite ostadigt p g a alla de mindre stenarna som gör det hela lite vanskligt att gå nerför. Till sist var jag uppe och där träffade jag två tyskar som bor på hotellet som ligger bredvid och dit researrangören tillsammans med Forum skall lägga sin nästa träningsresa. Tillsammans med tyskarna tog jag en kort vila för att dricka lite vatten innan jag begav mig bort till nästa topp som var målet med hela expeditionen.

Vägen dit var lättare kanske på grund av att fler hade gått där sedan jag var där sist eller så berodde det på att det inte blåste lika mycket här.
Stigen från föregående topp.
När jag var framme såg jag att min text var borta som jag hade skrivit förra gången jag var där. Så jag gjorde helt enkelt om det igen och som fyllnads material hade jag tagit med mig små vita dekorationsstenar hela vägen från Sverige. Detta hade jag gjort eftersom jag inte tycket att de ljusa lavastenarna som jag hade skrivit med blev så bra. Det var också orsaken till att jag ville komma hit igen för att kunna fixa till det bättre samt få skriva ett årtal till.
Bild 1.
Bild 1: Så här så det ut förra gången jag hade skrivit min text.
Sweden utan dekorationsstenarna. 
Den övre bilden är hur det såg ut innan jag fyllde i texten men innan jag hade skrivit årtalen.
Med lite vilje kan man se att det står Sweden, 2011 och 2015.

Närbild på ett av årtalen med dekorationsstenarna.
På väg ner tackade jag gud för att jag hade tagit med mig ett par bättre skor denna gången. Så det var kanske därför som det gick lättare att gå ner för berget än förra gången. Totalt tog det mig två timmar från dörr till dörr. Så när jag kom till hotellets matsal var det dax för lunch och då var klockan ca 13.00 som förövrigt är min normala lunchtid när jag är på jobbet. Jag firade min lilla strapats med mycket Coca-Cola och glass. 



Klockan 15.00 fick jag en fotmassage på trettio minuter som jag förövrigt hade bokat i förväg på hotellets SPA anläggning. Detta gjorde jag  eftersom jag fick så ont i fötterna och baksidan på vaderna efter att ha besegrat berget förra gången och som troligen inte räknas som ett berg utan som en kulle. Jag väljer att kalla det ett berg i alla fall. Fotmassagen var välgörande även om jag trodde att hon bara skulle massera fötterna. Att hon masserade hela benet upp till knäna anser jag att det blev som en bonus för mig då jag inte hade räknat med detta. Extra bra var det för mina vader som hade jobbat extra hårt idag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd