Träningsresa till Fuerteventura, dag 3

Tjaba!

Efter att ha ätit frukost började vi träningsdagen med 30 minuter Powerwalk eller jogging själv gick jag eller sprang jag om vartannat. Den första övningen vi skulle göra i CXWORKs fick mig att bli påmind om att jag har träningsvärk lite överallt i kroppen. När vi skulle göra en övning som kallas för plankan hade jag inga magmuskler kvar i magen kändes det som, eftersom jag inte klarade utav att stå i plankan stående på tå utan fick sätta ner knäna. Så här efter träningspasset är jag väldigt trött så jag funderar på att sova middag efter att ha ätit lunch. Vädret är fortfarande väldigt blåsigt, men det regnar i alla fall inte utan solen lyser fortfarande med sin frånvaro. Vid enstaka tillfällen visade den sig mellan molnbankarna.
En liten del av det som serverades till lunch.
Tabata och styrka i 60 minuters stod på schemat för eftermiddagen. Denna lektion tillbringades på stranden där vi fick dela in oss i par. Tillsammans med din "partner" gjorde vi övningar i sanden. Det var att, köra skottkärran, plankan, armhävningar, snabba ruscher ner till vattenkanten medan din "partner" gjorde situps osv men framför allt var det mycket skratt och sand innanför kläderna. Detta pass var mer lekfullt än allvarligt som de andra passen är. Inget fel i det med det men man kan behöva lite lekfullhet ibland på ett träningspass då alla muskler skriker stopp och träningsvärken är på topp. 

En del av efterrätterna som serverades.
Jag kan konstatera att jag behöver dricka lite mer vatten trots att solen lyser med sin frånvaro. Jag är lite snurrig i huvudet speciellt när vi åt middag. Nej! Jag har inte druckit vin i fall det var någon som undrade. 

Nu när det har blivit kväll och dax för att sova kan jag konstatera att ojudet som jag har haft på rummet är borta, kanske på grund av att vinden har mojnat. 





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd