Mentalträning och Petter Northug

Tjaba!

Det var ett tag sedan som jag kunde gå på ett lunch pass men i dag var jag varit där. Inne i salen var det både varmt och väldigt halt på golvet så man fick passa sig så att man inte drattade på ändan. Innan passet i dag kände jag mig glad över att vara där och jag anser att det gick rätt bra med att ligga på rätt pulsnivå som instruktören rekommenderade. En annan sak som jag tänkte på när jag tränade var att jag sadlade om till att bli längdåkare och såg jag mig själv jagandes Petter Northug i längdspåren runt Holmenkollen i Norge.

Tidigare har jag också använt Petter som en motivation för att ta i lite hårdare. Mentalträning där jag jagar Petter verkar fungera i alla fall för mig. Eller så är det för att han envisas med att vinna över de manliga svenska skidåkarna och det är något som jag inte gillar. Det är nog därför som jag använder Petter som ett objekt som skall jagas och läggas ner i förnedrande form. HEJA SVERIGE.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd