Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder

Tjaba!

I dag gick jag en 1 timmars promenad direkt efter jobbet men jag hann byta byxor och skor innan jag började att promenera i duggregnet. Det sägs att det inte finns dåligt väder utan det är bara kläderna det är fel på om man inte kan var ute pga rådande väderlek.

Anledningen till att jag kände ett behov av att gå min prommenad var att jag hade ätit så många Dumle- och Gehisakolor som en utställare på jobbet bjöd på. Samt att det serverades en annanaspaj som dessert till kålpudding som vi hade som lunchmat idag. Jag ville också komma på en annan tanke än den om att ligga på sängen en stund. Så därför avgick tillslut promenaden med segern över sängen.

Då jag nu har klarat utav det jag skulle kan jag med gott samvete lägga mig på soffan och kolla på ett tvprogram eller något liknade resten av tiden som är kvar innan jag skall lägga mig och sova.
Blommor till mig själv i dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd