Hitta mobilen

Tjaba!

Det är så mycket folk nu och tränar att man kan bli galen för mindre. Att komma in till träningsanläggningen och se att alla maskiner för uppvärmning är upptagna gör att man vill vända i dörren. men jag bytte om och sedan försökte jag att hitta mitt lilla hörn att träna på. Det gick ganska bra men jag värmde inte upp och stretchade kanske inte så bra heller men jag har träna i alla fall så bra som det gick under omständigheterna.

Min dag förövrigt var inte så bra den heller eftersom det började med att jag hörde på radions trafikrapporteringen att den väg som jag skulle ta till jobbet hade begränsad framkomlighet pga av att en bil låg i diket. Så jag fick ta en annan väg till jobbet som kändes dubbelt så lång men jag hann i tid i alla fall.

Efter att jag hade parkerat bilen och gått in på jobbet som jag i samband med att jag skulle stämpla in kom på att jag inte hade mobilen med mig utan jag fick tänka till en stund på vad det var som jag hade den senast. Det visade sig vara i bilen så det var bara att ta på sig ytterkläderna och gå ner till bilen för att hämta den.

På eftermiddagen efter att jag hade tränat och duschat skulle jag ringa till min mamma men hittade inte min mobil. Jag letade och letade men kunde inte för allt i världen begripa vad jag ha
de lagt den. Mitt fasta telefonabonnemang har jag sagt upp så att med hjälp av den telefonen kunde jag inte ringa till min mobil för att se var den hade gömt sig. Så jag fick tänka länge innan jag kom på vad den var. Den låg i bilen på laddning så som den hade gjort när jag glömde den i morse. Så jag har fått lite extra promenader som jag inte hade räknat med men nu har jag den bredvid mig igen och hoppas att jag i morgon inte kommer att förlägga den igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd