Aj, aj vilken träningsvärk jag kommer att ha.

Tjaba!


När jag kom in i lektionssalen såg jag att det var en vikarierande instruktör som skulle köra bodypump passet och därefter gick jag till omklädningsrummet efter att ha tagit "min plats" på träningsgolvet. Inne i omklädningsrummet såg jag att jag hade fått med mig två höger skor dvs att av mina två svarta träningsskor hade jag matchat dem så bra att jag bara hade fått med mig höger skor. Det är inte första gången detta händer mig eftersom jag bara tar ett par och reflekterar inte över att de skall vara av ett och samma par. Så nu måste jag tänka ut ett sätt så att jag inte igen blandar skorna med varandra igen. I dag jag löste det med att använda mina ytterskor som träningsskor efter att ha tvättat av skosulorna.

Inne i salen igen fick jag reda på att vi skulle köra ett riktigt gammalt bodypump pass med bl a musik av Metallica och Robin Williams. Då vi kom till tripceps låten blev jag riktigt skakig i armarna när mjölksyran kom och då vi kom till rygglåten var det dax för gamla hederliga friväningar utan powerpressarna som har varit vanliga i de senaste reliserna.

Då det var dax för bicepscurl var jag inte så skakig i armarna som jag blev när låten var slut. I utfallslåten var det många reps med stången på axlarna så därför kom mjölksyran krypande till benen i stället för armarna. Armhävningarna gjorde jag utan problem och till sist var det dax för lite sittstups och tådopp.

Då passet var över kunde jag konstatera att jag hade mer vikt på stången och att jag har kört detta pass mer gånger än det nya som jag kör i vanliga fall. Jag är också skakis i armarna efter passet så det blir lite extra bokstäver när jag försöker skriva detta. Hoppas att jag har hittat alla fel innan jag publicerar detta. Till sist skall jag säga att jag inte kände av mitt knä så nu hoppas jag bara att det håller för att träning som jag vill göra under min julledighet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd