Mera hummerfiske och nya erfarenheter

Tjaba!

I dag var jag återigen ute på sjön för att fiska lite hummer. Fördelen med i dag var att vi kunde åka ut en timma tidigare och att det inte blåste lika mycket. Knappt någonting om jag skall vara ärlig. Så därför mådde min magen mycket bättre i dag och jag kunde njuta mer av turen. Det enda som var lite negativt var att vi fick en hummer som inte var laglig och den fick vi slänga tillbaks i havet igen. Tre krabbor fick vi innan den riktiga bonusen kom i form av en stor hummer på ca 800g. Amatör som jag är vet jag inte om det är så stort men tydligen är det stort, men vad vet jag om sådana saker då det är tredje gången som jag fiskar hummer.

I mitt tidigare liv, om man nu kan säga så, så har jag aldrig åkt båt så sent på året än mindre fiska hummer. Maskrosbarnet dvs jag har fått testa på en hel massa saker för första gången det gångna året. En hel massa erfarenheter har jag alltså samlat på mig. Så därför undrar jag lite på skoj om jag kan använda dessa erfarenheter när jag skall söka nytt jobb någon gång.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd