På rätt rad men fel cykel

Tjaba!

Tänk vilken vane människa man är då jag kom in i cykelsalen för ett nytt fredagspass. Min vana trogen går jag till den cykeln som jag alltid brukar ha och var därför nästan uppflugen på den när jag inser att någon annan har tagit "min" cykel. Aja baja, så efter en kort tvekan och en ursäktande blick till min högra cykelgranne, som för övrigt alltid har cykel på min högra sida, fick jag finna mig att ta en cykel på samma rad men i fel ända. Så därför satt jag nu här på en cykel som inte alls stämde mot de inställningar som jag brukar göra och ändå är alla cyklar exakt lika dana.

Själva passet startade så där då min puls var väldigt låg, 22%, innan jag insåg att jag hade bh bandet mellan pulsbandet och huden. Så fort det var åtgärdat låg min puls på 65% och jag var återigen med i matchen. Resten av passet var en enkel match eftersom jag oftast låg i rätt pulszon. Det fel som jag gjorde under passet var att jag inte gjorde som instruktören ville när det gällde att få ner pulsen för att ut maximalt under intervall träningen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd