Min första dag och en prins

Tjaba!

I går gjorde jag min första dag som volontär under Damfotbolls EM-2013. Min dag var väldigt lugn då det inte hände så mycket mer än att vi delade ut volontärkläderna till de volontärer som inte hade fått några ännu.
Till lunch fick vi helstekt kotlettrad med persiljepotatis och champinjonsås.

Vid tiden för skiftbyte för de olika grupperna började det att hända lite mer saker. Eftersom det var flera som kom in och ville ha kläder och parkeringstillstånd och när det började dra ihop sig till matchstart mellan värdnationen Sverige mot Danmark. Fick vi volontärer en present i form av en biljett till denna match så det var bara för mig att stanna kvar i Göteborg en stund till. Eftersom mitt pass slutade 16.30 gick jag en stund på stan för att kolla in läget. På stan gick det många gulklädda svenska supportrar eller så satt de på någon krog och laddade inför matchen.

När jag återigen närma mig arenan Gamla Ullevi såg jag följande svenska kändisar. Lasse Kronér, Victoria Sandell- Svensson, Niclas Alexandersson men den finaste "kändisen" såg jag inne på arenan, nämligen H.K.H. Prins Daniel.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd