Damfotboll och Gothia Cup 2013

Tjaba!

Jag hade lite mer att göra i går i volontärscentrat när Sverige spelar fotboll mot Italien i Halmstad. Det var därför missade jag alla målen som Sverige gjorde under matchen eftersom jag fixade smörgåsar till de övriga volontärerna just då. Det är så typiskt att i den första halvleken som jag kunde se så händer det inget på målfronten men så fort som jag måste fixa mer smörgåsar så händer allt. Sverige vann med 3-1. Men annars så mår jag bra.

På Gamla Ullevi spelade Finland mot Danmark och där blev det oavgjort 1-1. På Göteborgsstadion Gamla Ullevi fick Gothia deltagarna gratis inträde för att se Finland mot Danmark så det var en del finska Gothia Cup lag som tog chansen att heja på sitt damfotbollslandslag.

Innan matchen drog igång fick jag mig en cykeltur på stan för att hjälpa en annan volontär med att sätta upp skyltar som några hade tagit med sig eller rivit ner på ren jävelskap. Nu har jag bara en jobbdag kvar innan mitt uppdrag som volontär under Damfotbolls EM i Sverige är slut för denna gången.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd