Indoor Walking med activiopulsband

Tjaba!

I dag har jag tränat Indoor Walking för första gången i mitt liv. Maskinen som vi använder ser ut så som på bilden till höger. Det gällde att få ihop att armar och ben skall synkroniseras, vilket inte är så lätt då den första halvan av 45 minuters passet ägnas åt att få det hela att gå ihop. Till detta hade vi ett activiopulsband också, vilket är för mig den lättaste delen att förstå då vi använder det hela tiden då jag kör min fredagsspinning. En sak som jag också kom på då passet hade kommit halvvägs var att man skulle lägga på motstånd precis så som man gör när man kör spinning. Tillsammans så fick jag allt att fungera under den sista halvan av passet och slapp vara den som var utpekad av instruktören att jag skulle fixa mina pulsslag så att pulsbandet visade rätt till nästa gång då jag låg lågt i puls. Ett tag så var jag frestad att räcka upp handen och säga att det är jag som har pulsband nummer 12, men det gjorde jag  inte. Så när alla pusselbitarna var lagda började jag komma upp i rätt pulszoner. 

Deras activiopulsband som hörde ihop med Indoor Walkingen var nytt för idag så det var nytt för alla som inte har kört activiospinning innan. Men vad hjälpte detta när jag tog det alldeles för lugnt i början men som sagt så har jag aldrig kört ett sådant här pass innan och jag var snarare glad över att jag tog mig i mål snarare än tokkörde. En annan sak som skiljer detta pass med mitt spinning pass var själva tavlan som pulsen visas på. Då denna tavlan är ny jämförd med den vi har på City anläggningen, körde Indoor Walking på Nordic Wellness Borgås, är att maxpulsens siffror ändrar färg i takt med att man kommer in i de olika färgfälten. Riktigt fräck om jag får säga så.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd