Jobb

Tjaba!

Eftersom jag egentligen skulle ha varit ledig i fjorton dagar så var det inte så roligt att den sista lediga veckan var kantad av en elak förkylning. Denna förkylning hindrade mig från att träna eller göra något annat kul på mina lediga dagar. Så det enda som jag gjorde de här dagarna var att läsa en bok, Drakarnas dans av George R. R. Martin eller se på tv. Det var därför som mina sittmuskler blev vältränade eller rättare sagt mitt sofftyg blev extra nött.

I går var också min första dag på jobbet efter ledighet och förkylning vilket kändes när jag hade jobbat i nittio minuter. Jag var då så trött att jag bara ville gå hem och sova bort resten av dagen. Lite piggare blev jag allt efter att ha fått i mig en bra frukost.

I dag har jag haft lite mer av ordinarie jobbsysslor vilket känns i min rygg då jag plötsligt ska göra en massa ryggböjningar som jag inte har gjort på så lång tid. Träningsvärk och ovana jag visst! Men jag har ju ändå bara haft ledigt i fjorton dagar och inte i ett helt år. Så jag får tänka på att så här kan de kännas om man inte har tränat på länge. Undra hur det kommer att kännas i kroppen efter min "vanliga" fredagsspinning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd