Functional Moves

Tjaba!

I dag har jag tränat Functional Moves för första gången. Jag har redan nu bokat in mig på ett nytt pass för att prova det en gång till. Jag vill också kunna skriva mer om hur passet var utifrån min synvinkel men eftersom jag aldrig har tränat detta pass innan får ni tillsvidare hålla till godo med nedanstående text som jag har hittat på olika hemsidor.

Functional Moves är ett träningssystem för att skapa en komplett atletisk träning. Träningen ger uthållighets- och explosiv styrka, stabilitet, balans och rörlighet. Genom att sätta rörelser i ett logiskt flöde och utmana kroppen ur ett funktionellt perspektiv kan du utmana hela kroppen när du tränar. Du tränar hela kroppen på ett mjukt, men utmanade och funktionellt sätt. Klassen passar både dig som är tränings van och dig som är nybörjare då du själv kan välja vilken nivå/svårhetsgrad du tränar på. Till hjälp har man stepbräda och vikter, men fokus ligger på din egen kropp som belastning. Koreografin byts ut tre gånger.

Källa: functionalmoves och visbytraningscenter




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd