Tomat

                                            Tjaba!

Efter att min systerson har varit hos mig i två dagar och jag har varnat honom för att inte tappa ner saker i mellan balkongräcket och golvet på dito. Så gör jag detta själv med den enda mogna cocktailtomat som jag hade på min tomatplanta. Denna hade jag sparat för att min systerson skulle kunna plocka den direkt från plantan för att äta. Men detta glömde jag att visa honom så till min middag igår skulle jag alltså äta den men tappade som sagt var. Den hamnade på gräsmattan hos grannen under mig och det är ju inte läge att bara stövla in där för att hämta min lilla tomat. Hur go den än är kunde vara. Så nu är det bara att vänta på att en ny skall mogna och just nu har jag bara en massa gröna tomater och inga verkar vara på väg att mogna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd