Vårkänslor

Tjaba!

Idag har jag tränat igen. När jag gick från jobbet och bort till bilen kände jag en speciell lukt i min näsa och det var lukten av våren. Jag kan inte beskriva den men för mig är det en speciell doft som gör att jag känner i hela min kropp att våren är nu på väg men innan våren kommer på riktigt kommer det att komma ett snöoväder till eller i alla fall snö en gång till. Detta gör att man inte kan ta av dubbdäcken på sin bil ännu men inom någon månad hoppas jag att det går. Skall man vara realist så är det snarare två en en månad innan man kan göra det men hoppas kan man alltid.

Träningen gick bra även om jag känner att jag har tränat axlarna. På jobbet har vi inte lika mycket småsten på heltäckningsmattorna nu så det blir lite lättare att dammsuga på morgonen. Att dammsuga är ett helt träningspass i sig själv så att träna axlar kan kännas överflödigt men det är annan övning att dammsuga än att mer precist träna en viss del av sin egna axel.

Plankan känns inte så jobbig lägre utan mina 30 s är helt okej så nu tänker jag sikta på att vid varje tillfälle stå i planka i 35 s.

Det kändes som om det var lite mindre folk på gymmet idag och jag vet inte om det har något att göra med att det är sportlov nu. För mig var det skönt att se att alla maskiner var lediga just när jag ville ha dem även om jag just i dag bara körde med gummiband.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd