Balans under Indoor Walkingen

Tjaba!

I dag var jag och tränade lite men jag får erkänna att det var trögt att komma dit då det var svårt att komma upp ur sin varma och goa säng. Det är i sådana här lägen det är bra med en träningskompis för då är man tvingad att gå till träningen i stället för att vända sig om och sova lite till.

Själva träningen fungerade bra och jag låg högt upp på pulsmätaren. En annan sak som jag tänkte på var att ha koll på min balans och på så sätt tänka på hur jag var placerad för att kunna skydda mina knän. Då jag har ju haft ett höger knä som har varit överansträngt samtidigt som jag har haft lite problem med att gå i trappor.

När jag frågade min instruktör om detta lilla problem sa hon att jag kanske lägger för mycket vikt på det högra knät i förhållande till det vänstra. Så med det i bakhuvudet försökte jag ha bakåt rotation på min kropp i stället för framåt rotation. Jag hoppas att jag inte kommer att ha någon känning i knät i morgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd