Viltolycka

Tjaba!

I dag tog jag god tid på mig för att komma till jobbet då det har börjat snöa ute. Men vad hjälpte det då jag likt förbannat krockar. Denna gången med ett rådjur. Så jag frågar mig varför kunde inte hon, han, den, det eller något stämt träff med någon annans bil? Som tur var blev det bara några trasiga glas till billyktan, men ändå? Det är sura pengar att lägga ut så här i juletid. Men annans så mår jag bra och rådjuret skulle en jägare leta upp för att se om det var skadat.

Jag får erkänna att det var lite läskigt att ringa till 112 och anmäla detta. I morgon skall jag åter till bilprovningen för att hämta en ny viltolycka remsa eller vad man nu skall kalla den lapp/banderoll som jag fick därifrån.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

John Blund den lille med paraplyen, sångtexter

Games ot thrones släktträd